Navigálj.hu Navigálj velünk
Keresés:
Kirándulás az Útinfó szoftverrel. Merre van az arra.
2009-09-05 Szerző: Gyurci
Lássuk mit tud élőben.

A hét középe felé Fóton volt dolgom. Természetesen befogtam a majdnem kész Útinfót...

 

Az uticél a Fóti ÖMV kút volt. Természetesen a POI-k között benne van, és gyorsan beállítható uticélként is. A program könnyedén keres a POI-k között, és nem csak a keresett pont nevét, hanem vele együtt a várost is megtalálja. Magyarul az OMV Fot keresésre, simán kiadja a Szabó Dezső utcai benzinkutat.

 

Hamar megtalálható.

És könnyen uticél lesz belőle.

Napközben Budáról indulva akad némi dugó a városban, amelyet az Útinfóval ki lehetne kerülni. Jó dolog a TMC, de amikor minden fel van bontva, még a menekülő utak is, akkor teljesen használhatatlan. A PDA amivel tesztelek, nem kezel semmilyen usb-s TMC vevőt, így alkalmam volt kipróbálni a kétféle Bluetoothos TMC vevőt (GNS TrafficBoxPlus FM9 BT-Y ISO, GNS Trafficbox Plus FM9BT-C-t) is.

A rövid párosítás után, a szoftver pikk-pakk felismerte és használta mindkettőt.

Az Ipaq 5730, és a GNS TMC vevője.

A beállítás egyszerű, bár előfordul hogy bekapcsolás után kell egy keresést nyomni.

Az Astoria környékén dugó van.

Amikor rákattintunk az útvonalon a TMC ikonra, akkor többféle lehetőséget is választhatunk. A legfontosabb, hogy látjuk milyen akadállyal van dolgunk.

Miközben haladtam kifelé városból, szemügyre tudtam venni a program újdonságait. Itt van például a sávasszisztens. A városban baloldalon alul nyilakkal, míg az autópályán a felső harmadban táblákkal jelzi az útirányt.

Az Újpalotai lejáró. A kék tábla figyelmeztet a lejáróra, míg baloldalon alul látjuk a követendő irányt egyenesen.

Fót felé haladva nem tévedtünk el sehol, és nem is tevezett rossz felé a program. Az egyedüli nehézség, az a Fót belterületén lévő 40-es sebességkorlátozás volt. Gyakorlatilag az egész városban 40-nel lehetett menni...

Megérkeztünk.

A Pest felé vezető úton korrektül navigált. Egy baj volt csak, a PDA-ra felrakott fényes fólia... Soha többet.

Ebben a nézetben előre látjuk a megtervezett utat.

A kék tábla az M7 autópályát jelzi.

Baloldalon alul a sávasszisztens.

 

Előttünk az M7-es, megérkeztünk.

Összegezve: A régi Útinfóhoz képest teljesen más programot ismerhettünk meg. Egyszerűen kezelhető, van benne sávasszisztens, és ismeri és használja a magyarországi TMC-t is. Néhány apróbb hiba még van benne, bizonyos nézetekben nagyon nagyok az ikonok, és nehezen értelmezhtővé teszik a képernyőt, és a sávasszisztens néha túl sok információt ad.

Ebben a nézetben kicsit zsúfoltnak tűnik a térkép.

Itt pedig nehezen értelmezhető a sávasszisztens, és sokat kitakar a térképből.

A program már most jól használható, de néhány apróság még finomításra szorul benne. Ezért teszt, és nem végleges verzió.

Cimkék
Útinfó V3,  Útinfó,  
Kapcsolódó írásaink
Útinfó V3 teszt. Első rész. Vissza az időben...
Útinfó Exluzív! Sávinfó az új Útinfóban? Igen!
Tmc az új Útinfóban?
Újabb hír az új Útinfó-ról!
www.navigyurci.hu | © 2009 Minden jog fenntartva!
Web Analytics